Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Ici vous trouverez des véhicules et expériences concernant des moteurs IDHP

Modérateur : Les modérateurs

Répondre
Rouille
Nouveau
Nouveau
Messages : 4
Enregistré le : mer. mai 16, 2012 12:04 pm

Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Rouille »

Bonjour!
D'abord, je tiens à m'excuser pour mon français un peu rouillé.
Deuxièmement, je pense à demander le forum au sujet de mon petit projet: 100 km de portée avec une année 2003 Renault Laguna 1.9 DCI avec de l'huile végétale recyclée. Mentionnez que la voiture n'a pas changé du tout le comportement, comme le moteur va. Est-ce une pompe Bosch diesel et injecteurs à la dernière vérification a eu une petite correction. Le moteur est de 120 chevaux.
Mes questions sont les suivantes:
-Vous pouvez rompre là-dedans? Utilisation d'un mélange de diesel 90%, 10% d'huiles végétales recyclées.
-Si quelque chose est cassé, combien de temps et quoi?
J'ai fait une erreur dans ma façon de penser? Après avoir lu attentivement ce forum et d'autres, j'ai décidé que d'un mélange homogène de 90 à 10 serait le mal.
Avatar du membre
Tibo1987
Modérateur
Modérateur
Messages : 2945
Enregistré le : sam. janv. 12, 2008 10:53 am
Localisation : Naucelle 12800

Re: Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Tibo1987 »

What language are you translating from ?

This french is just not understandable..

To make it short, your vehicule does not handle veggy oil easily, and 90 percent of veggy oil in the mixture is WAY TOO MUCH.
Merco_C250TD Bicarb
Yaris_D4D Casse moteur
Berlingo Elec, MB100 filtre commun, 206 D
ex Chaudière 100% mélasse
ex Fiat JTD
Rouille
Nouveau
Nouveau
Messages : 4
Enregistré le : mer. mai 16, 2012 12:04 pm

Re: Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Rouille »

Hello and sorry.
I speak czech and tried to use my skills and a bit of google translate. You say 10% it's way too much for this car. How come, the Bosch fuel pump should be ok, the injectors also, the car I know doesn't have a FAP.
I repeat, 90% diesel, 10% waste vegetable oil.
Avatar du membre
Macromalhuile37
Modérateur
Modérateur
Messages : 12299
Enregistré le : sam. sept. 10, 2005 7:46 pm
Localisation : petite suisse tourangelle

Re: Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Macromalhuile37 »

Rouille a écrit :Hello and sorry.

I repeat, 90% diesel, 10% waste vegetable oil.
10 to 20% veggie That's OK if well filtered and mixed before put it into the tank. no more if you don't want to have troubles.
Image
Rouille
Nouveau
Nouveau
Messages : 4
Enregistré le : mer. mai 16, 2012 12:04 pm

Re: Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Rouille »

Well filtered--> I created a sandwich filter, like the one below:
1 layer: 1 micron filter
2 and 3 layer: table napkin, just to check if the oil is clean.

1 micron filter is ok? Can I use a bigger number? (10 micron?). I ask this because 1 micron filtering material is quite expensive around here.

The filtering process is easy: i just leave the oil for 3-4 days to filter, being pushed down by gravity. After that, I mix 1 part recycled oil with 9 parts diesel in a transparent container, leave it for 3-4 days in the sun, to check if the diesel separates from WVO. Before putting it in the tank, I filter again everything (I use a comercial filter). Also, I check from time to time the car's filter.
So, please, tell me more about what am I doing here. Dangers, problems that may occur. I read a lot (french forums are THE BEST, by far, the english ones are full of scary warnings, with no technical data), but maybe there is something that I forgot.
Vous n’avez pas les permissions nécessaires pour voir les fichiers joints à ce message.
Avatar du membre
Macromalhuile37
Modérateur
Modérateur
Messages : 12299
Enregistré le : sam. sept. 10, 2005 7:46 pm
Localisation : petite suisse tourangelle

Re: Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Macromalhuile37 »

decantion in the original tanks 6 weeks, first filtation with a simple blanket passing only the clear oil , and after 1µ filtering pushed by gravity it's OK.
Image
Rouille
Nouveau
Nouveau
Messages : 4
Enregistré le : mer. mai 16, 2012 12:04 pm

Re: Renault Laguna 2003, 1.9 DCI et le huile vegetale

Message par Rouille »

Are there any precautions that should be taken, when working with the 1.9 dci engine? It is a fairy reliable engine, but no match for the 1.5 dci engine ( a very tough bugger, I owned a 2004 Symbol, that car was indestructable; if the interior was a bit roomier, I never would have swapped it for the Laguna).
Répondre

Retourner vers « Injection Directe Haute Pression »